Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 229 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Új Suzuki XL7 debütálás a New-Yorki Nemzetközi Autókiállításon



A nagyobb és erősebb Suzuki zászlóshajó a teljesítmény, kényelem és biztonság tökéletes elegyét alkotja. Az American Suzuki Motor Corporation (ASMC) április 14-én mutatta be a teljesen új 2007-es Suzuki XL7 középkategóriás sport-haszongépjárművét a 2006-os New York International Auto Show-n
 

Új Suzuki XL7 debütálás a New-Yorki Nemzetközi Autókiállításon

(NYIAS). Az új terepjáró bemutatásával sikertörténetének új fejezetbe lép a Suzuki. A 2007-es XL7 nagyobb, feltűnőbb és erősebb mint az előző XL7 és igazodik a Suzuki megszokott vonalaihoz, miközben öszkerék hajtást és 7 utasnak elegendő ülőhelyet kínál. A teljesen új XL7 megalkotásával a Suzuki kihasználta terepjárós múltját és tapasztalatát, hogy egy teljesen új kategóriát teremtsen a SUV crossover szegmensben ami stílust, helyet és rugalmasságot kínál az aktív, mobil életstílust kedvelőknek.

 

 

"A teljesen új XL7-et arra terveztük, hogy vezető és utaskomfortot vigyünk a terepjáró biztonságába és praktikusságába", mondta Koji Yamada, az XL7 főmérnöke. "Az XL7 nem csak raktér és ülőhely rugalmasságot kínál a fogyasztó aktív életvitelének minden területére, de teljesítményt és biztonságot is, ami a vezető pozíció magabiztosságát adja."

 

Teljesítmény és erőátvitel

A teljesen új 2007-es XL7 a hátsókerék-meghajtású teherautós terepjáróból crossover SUV kategóriába fejlődött, ami a GM Theta padlólemezre épül teljes hosszúságú merevítősínekkel a nagyobb szívósság érdekében. Az XL7 most már elsőkerék-meghajtású jármű elől-hátul független felfüggesztéssel és kapható lesz négykerék-meghajtással. A GM által tervezett Suzuki építésű 3.6 literes hathengeres duplavezérműtengelyes alapmotor várhatóan 250LE-s lesz 243 font/láb nyomatékkal. Az XL7 3.6 literes High Feature (HF) változtatható szelepvezérlésű motorját a Suzuki gyártás-technológiai technológiájával fogják gyártani Japánban a Sagara motorgyárban. A motort a Suzuki és a GM közösen fejlesztette ki és egyedi motorvezérlést (ECU-Engine Control Unit) kap. A már meglévő platform meggyorsította a jármű elkészítését, amit három éve fejlesztenek. A 3.6 literes hathengeres duplavezérműtengelyes motor ötsebességes kézzel is kapcsolható (Manumatic) automata váltót kap. Igaz az új motor majdnem egy literrel nagyobb a korábbinál, az új nagyobb XL7-et úgy tervezték, hogy ugyanannyit vagy kevesebbet fogyasszon mint az elődje. Az Elsőkerék-meghajtású változat körülbelül 18 mérföldet fog menni egy gallon benzinnel városban, 24-et országúton, a négykerék-meghajtású változat várhatóan 17 mérföldet városban és 23-at országúton. A vontatható tömeget 3500 fontra becslik.

Továbbfejlesztett karosszéria dizájn

A kifinomult karosszéria kényelmes, személyautós irányítást és komfortot tesz lehetővé mind autópályán, városban és földúton. Az XL7 készséges úttartása magabiztosság és irányítás érzését adja a vezetőjének minden lehetséges útviszonyok mellett, míg kellemesebb Hang, Vibráció és Keménység (NVH) teljesítményt nyújt közel az SUV kategória csúcsán. Az XL7 mind a négy kereke független felfüggesztést kapott elöl MacPherson, hátul multilink típusút. Az ötszemélyes modellben hidraulikus, míg a hétszemélyes Nivomat önbeálló lengéscsillapító található hátul. A kis részletek még tovább fokozzák a személyautós érzést. Az első MacPherson rugóstag hosszú úton közlekedik és a kialakítás kompenzálja a tekercsrugó oldalterhelését. A tekercsrugó alja lejjebb van rögzítve a perselyben, hogy összenyomáskor enyhítse a rugóstag terhelését, így növelve a stabilitást. A hátsó négyrészes multilink felfüggesztés alacsonyan fekvő széles rakteret és maximális utasteret biztosít. A lengőkar függőleges kialakítású, ami rugalmassá teszi a csavaró irányban, így a kerék megtartja a dőlésszögét amikor függőlegesen mozog. A három további kar az oldalirányú terhelést kezeli és irányítja a dinamikus kerékösszetartást. A 3.6 literes duplavezérműtengelyes V6 motort duplaszigetelésű keretrendszerbe szerelték; a motor négy ponton van a kerethez erősítve, a keret pedig négy ponton csatlakozik a karosszériához. A keretrendszer oldalmerevítő és első-hátsó nyomaték reakciós tartóbakokat tartalmaz. Van még továbbá egy dörzstárcsás lökésgátló a motor utasoldalán, hogy segítsen kezelni a váltáskor néha jelentkező mozgásokat.

Öszkerékhajtás

Az opcionális öszkerékhajtás aktív, elektronikusan vezérelt hátsó differenciálművet használ. A rendszer azonnal reagál az öszkerékhajtás kérésre és hatékonyan kiküszöböli a kihagyásokat. Egy négy ponton rögzített keret rögzíti a hátsó meghajtás modult, amit külön elektronika vezérel. Újfajta kardántengely feljavított csuklókkal kezeli a megnövelt nyomatékot. Szervórásegítéses fogasléces kormánymű A fogasléces kormányművet érzékenyre hangolták és jó középpontban való érzést nyújt. A fordulósugár viszonylag kicsi, csak 41.8 lábra van szükség a 180 fokos fordulathoz és a kormánykereket 2.7-szer lehet megfordítani kattanástól kattanásig. Ráadásul a kormányoszlop föl-le állítható (négy fokozatban) a fokozott komfort érdekében. Rozsdamentes acél dupla kipufogórendszer A teljesen új XL7 valódi dupla kipufogórendszert kapott, amit kemény és tartós rozsdamentes acélból készítettek. A rendszert csöndesre és kifinomultra hangolták, hogy elérjék a "kategória legjobbja" NVH-ját csöndességben és hangminőségben. A kipufogórendszer két nyomócsöves, két katalizátoros, egy középdobos, két hátsó dobos és két 3.5 collos krómvége van. Csillogó kifinomultság és funkcionalitás A 2005-ös Detroiti Autószalonon debütált Suzuki Concept-Xből kifejlődött új XL7 modern, csillogó és kifejező dizájnja olyan Suzuki stílusú elemekből áll, mint a háromszög alakú irányjelzők, feltűnő háromsávos rács nagy Suzuki "S"-el, izmos kerékjáratok, dupla kipufogó krómvégek és integrált tetősinek.

Osztályon felüli beltér

A 2007-es Suzuki XL7 tágas, praktikus belső teret kínál a vezetőnek és az utasoknak, ami előkelő komplexitást és kifinomultságot nyújt. Az egyedi harmadik üléssor hét utas szállítását és valódi komfortot tesz lehetővé. A hat coll mély lábtartó és a megnyújtott padlólemez kényelmessé teszi a harmadik üléssort, közel 40 coll lábteret nyújt és 38.8 coll helyet a fejnek. Ráadásul az 50/50 arányban dönthető harmadik sort és az anyósülést a padló szintjéig le lehet hajtani, így nagyobb tárgyak is elférnek, mint sílécek, szörfdeszkák vagy akár egy kisebb kajak. A bőséges tárolórekesz és tér plusz a négy 12V-os csatlakozó praktikusságának ráadásaként a 2007-es XL7 előkelő fa és nikkel berakásokkal büszkélkedhet a műszerfalon és az ajtókon, mindenütt króm díszítések és matt fekete, alacsony tükröződésű felületek. A bőr ülések és a bőr bevonatú kormány szintén része egyes felszereltségeknek.

Biztonsági jellemzők

Az XL7 biztonsági felszereltsége a karosszéria kialakításánál kezdődik. Számítógéppel tervezett nagy ellenállású, kétfázisú és galvanizált acélok kombinációja. A karosszéria struktúráját számítógéppel tervezték, hogy elbírja a különböző terheléseket, ütközésnél hatékonyan továbbítja a felvett energiát a belső tér és az utasok körül, jöjjön az akár elölről vagy hátulról. Ezen kívül a borulásérzékelő alapfelszereltség mind az öt és a hétszemélyes XL7-eseken. A technológia szenzorokat használ, hogy önállóan megjósolja a veszélyes billenést sima úton és kerekeket megfelelő arányban fékezi, így csökkentve a járműre ható oldalirányú erőket. Az önhordó karosszéria kialakítás egy nagy teherbírású acélból álló szerkezet, ami a jármű teljes hosszát áthidaló merevítő síneket és egy biztonsági ketrecet foglal egy összehegesztett egységbe. Az első és hátsó gyűrődő zónákat arra tervezték, hogy előre tervezett irányba omoljon össze, így segítve az ütközés energiájának elnyelését és megóvja az utasteret védő biztonsági ketrec alakját. A biztonsági ketrecet összehegesztett csőtagok erősítik amik ajtónyílásokat képeznek és tartják a tetőt és az ajtó acél részeit. Egyrészes ajtónyílás és ajtókba épített merevítő rudak kombinációja segít az oldalirányú ütközésnél megakadályozni a behatolást. A teljesen új 2007-es Suzuki XL7 vezető és utasoldali első légzsákokkal és oldalsó függönylégzsákokkal van felszerelve. Az XL7 tartalmaz továbbá négy kerékre ható blokkolásgátló rendszert (ABS) elektronikus fékerő-elosztóval (EBD), elektronikus menetstabilizálót kipörgésgátlóval (ESP) és alapfelszereléshez tartozó guminyomás mérőt. Az ESP, ami alapfelszereltség minden XL7-esen, egy kifinomult technikát alkalmazó védőhálót nyújt a vezetőnek. A rendszer kifarolás érzékelőt, oldalirányú erőmérőt és kormányállás érzékelőt alkalmaz a jármű stabilitásának és a vezető reakciójának ellenőrzésére. A hagyományos ABS-el, EBD-vel és kipörgésgátlóval együttműködve a rendszer kerekenként külön tudja aktiválni a féket, hogy korrigálja a túl- vagy alulkormányzást ha szükséges, így segítve a sofőrnek megtartania az irányítást csúszós utakon vagy vészhelyzeti manőverek közben. Mivel külön tudja vezérelni a fékeket, az ESP maximális reakciót, irányítást és jobb baleset elkerülő képességet kölcsönöz a vezetőnek, igaz nem pótolja a biztonságos vezetéshez szükséges gyakorlatot. A kipörgésgátló a fékek és a motornyomaték beavatkozását használja a tapadás javításához induláskor gyorsításhoz minden felületen. Ha az ABS rendszer kerékmegcsúszást érzékel, jelez a motorvezérlő egységnek (ECU), hogy változtasson a nyomatékleadáson. A kipörgésgátló azt is érzékeli, ha egy vagy több kerék gyorsabban forog mint azt a jármű sebessége indokolná és eszerint aktiválja a fékeket. A két rendszer együttműködéséből kifolyólag nem pörög ki a kerék és segít megtartani az irányítást és lendületet gyorsan és hatékonyan. További biztonsági felszerelések a hárompontos biztonsági övek mind az öt vagy hét ülésen, övelőfeszítők, övterelés szabályzók elöl, szabványos gyerekülés rögzítő pontok, 5 m/h lökhárítók és alsó lökhárító elöl a nagyobb ütközésbiztonságért.

Felszereltségek és árak

Jelenleg prémium és luxusfelszereltségeket terveznek. Mindkettő kapható lesz első vagy négykerék meghajtással. Kettő prémium modell lesz ötszemélyes és egy harmadik hétszemélyes kialakítással. A prémium modellekbe rendelhető lesz bőrüléssel és napfénytetővel. Két luxusmodell lesz. Mindkettő hétszemélyes lesz fejtámlákba épített DVD szórakoztató rendszerrel. Az egyik alap elsőkerék-meghajtású, a másik négykerék-meghajtású lesz. Opcionális lesz rendelhető a navigációs rendszer és a napfénytető. A navigációs és DVD rendszer nem lesz beépíthető együtt, így a navigációval felszerelt luxusmodellekből kimarad a szórakoztató rendszer. A prémium modellek 16 collos könnyűfém felniket kapnak 235/65R16 gumikkal, a luxusmodellekhez 17 collos felni jár 235/60R17 gumikkal. A 16 collos pótkerék kívül található, emelő rendszerrel a padlólemezre erősítve. A jelenlegi becslések fele-fele arányra teszik az elsőkerék meghajtású és összkerék hajtású modellek eladási arányát. Igaz a jármű ára 2006 negyedik félévi forgalomba hozásáig nem lesz meghatározva, a gyártó javasolt kereskedelmi ára 23000-től 29000 dollárra várható.

A cikket a WorldCarFans.com oldalról vettük át.

A fordításért köszönet MarC klubtársunknak!

Az összeállítást készítette: Tompici , Ignis Klub


2006. május 23. 17:58 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub