Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 206 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Szerviz teszt



Avagy, hogyan is dolgozik az autószerviz
 

A mai nap tesztelhettem egy szervizt a 30 000 km és kötelező szerviz alkalmával. A hét elején bejelentkeztem telefonon a Suzuki Világ (Budaörs) szervizébe kötelező szervizre.
Mindezt anélkül, hogy az egyesületet megemlítettem volna.

A Telefonban korrekt és teljes tájékoztatást kaptam, valamint egy időpontot, hogy mikorra várnak. Megérkeztem a megbeszélt időpontba a munkafelvételhez. Egyből hellyel kínáltak és az autóm dokumentumait elkérték a munkafelvételhez. Megbeszéltük , hogy az autónak ebben a stádiumban milyen javításokra és kötelező ellenőrzésre van szüksége. Az olaj és levegőszűrő cseréje valamint a fékfolyadék cseréjén kívül az autómnak szüksége volt fékbetét cserére is. Az adminisztráció után a munkafelvevő átvette a kulcsot egy ülésvédőt terített az ülésre és beállt a műhelybe, ahol a szerelő már várta. Korrekt és pontos tájékoztatás után nekiálltak a kocsimnak. A kocsimhoz sajnos nem állhattam, de ennek több konkrét oka is van. Az első és talán a legfontosabb, hogy ennek munkavédelmi okai vannak. Másrészt nem zavarom buta kérdéseimmel a szerelőt, aki így a munkájára koncentrálhat. A szerviz tevékenységét egy hatalmas üveg falon át nézhettem végig. Megkínáltak kávéval, üdítővel, amíg várakozom és a szalonba levő autókat is megvizsgálhattam addig. Amint valami kiderült az autómról meghibásodás vagy probléma, a munkafelvevő nagyon kedvesen és érdeklődően kérdezte meg, hogy cseréljék az alkatrészt vagy mi a kívánságom. A szervizben egy speciálisan kiképzett általam még sehol sem tapasztalt rendszerre lettem figyelmes. Az olajat nem kannából ,vagy pikszisekből töltögetik a kocsimba és találgathatok, hogy vajon mi kerül bele és abból is mennyi, hanem egy számítógép által kalkulált és minden álláshoz külön csővezetéken kivezetett rendszer adagolja az erre legmegfelelőbb olajat. Így nem merül fel sem bennem sem a szerelőben a visszaélés esélye, hogy nem azt és nem annyit tesz az autóba, mint ami bele való. Az olajat egy kóddal kapja meg a szerelő a rendszertől ami egy szivattyún keresztül kerül az álláshoz egy zárt teremből , ahol azt tárolják. Minden beszerelt alkatrészről és annak áráról előre tájékoztattak. A szerviz alkalmával tökéletesen átnézték a világítást , az ajtókat üléseket és mindent ami ilyenkor szükséges. Miután végeztek mindennel a munkafelvevő átvette az autómat a szerelőtől és tájékoztatott az elvégzett munkáról. A számla átvétele az anyagi részeket rendeztük, majd kikísértek a kocsimhoz, ahol azt átadták. Eztán árultam el, hogy valójában ki is vagyok és miért volt ez a teszt.

Összességében egy korrekt megbízható és jó szakembergárdával ismerkedhettem meg. A teljes javítás 1.5 óra alatt készen lett. Mindennel megvoltam elégedve és tökéletes munkát végeztek!




Irta: Tomoka


2007. szeptember 28. 20:01 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID899

 Név:
 Vendég
Dátum: 2007. december 17. 13:58 
Sziasztok!
Az Ignisemnél menet közben néha kigyullad a fék visszajelző lámpa(kéziféknél ez folyamatosan ég). Ez azt jelenti, hogy kevés a fékolaj?
Ha otthon szeretném utántölteni, akkor milyen típusú olaj kell? Rá lehet tölteni a régi olajra az újat? Hol kell feltölteni?

Köszi!

Üdv:Enikő
» Válasz erre
#ID159

 Név:
 
Dátum: 2007. október 12. 15:29 
Sziasztok !

Érdeklődésekre reagálva. A teszt úgy zajlott, hogy engem az ügyvezetőn kívül senki nem ismert.Igy mint rendes ügyfél léptem be a szervizbe.Namármost miután végeztek a munkával. Akkor tudattam a munkafelvevővel, hogy ki is vagyok valójában. Igy sem a munkafelvevőnek, sem a szerelőnek fogalma sem volt róla, hogy én ki vagyok valójában.Tehát fogalmazhatok úgy is, hogy mindenkivel igy viselkednek aki az utcáról bejön szervizeletni. Még egyszer mondom! Meg voltam 100% ig elégedve !
» Válasz erre
#ID150

 Név:
 
Dátum: 2007. október 11. 10:48 
"Vendég Dátum: 2007. október 10. 09:13
Autószerelők nevében írom ezt mert én is az vagyok szánalmasnak érzem ezt a gyanusítgatást,..............


Megkérdezhetem, konkrétan hozzászólásod tárgyát? Merthogy fel vagy háborodva, meg kikéred magadnak......

No de mit????????

Mert azt elfelejtetted odabiggyeszteni hogy mivel kapcsolatban reagáltál. :D

Üdv: Testör
» Válasz erre
#ID142

 Név:
 Vendég
Dátum: 2007. október 10. 09:13 
Autószerelők nevében írom ezt mert én is az vagyok szánalmasnak érzem ezt a gyanusítgatást,mindenki nézzen magába előszőr mert gomdolom vannak itt a fórumon olyan szolgáltatásban dolgozók mint pl:asztalos ,szobafestő ,burkoló ,viz és gázszerelő ,hentes ,villanyszerelő ,kereskedelemben dolgozók stb ,stb lehetne ezt a sort a végletekig írni csak egy fent említett szolgáltatóknak nem igazán van internetes fórúma ahol lehet gyanusítgatni...mert úgy érzem mindenki magából indul ki amikor gyanusítgat mert a saját szakmáját sem végzi el becsülettel természetesen akinek nem inge ne vegye magára,mélységes tisztelet a kivételeknek!!!elnézést a zavarásért csak úgy kikivánkozott egy suzukit használó de nem márkaszervízben dolgozó autószerelőtől.

Maradok Tisztelettel:Bán Szabolcs
» Válasz erre
#ID105

 Név:
 
Dátum: 2007. október 05. 07:44 
feltételezem szerencsétlenül lett megírva a két cikk, így fordított sorrendben kerültek ki...
legalábbis ez meg az én optimista hozzáállásom ;)

(egyébként meg én sem ismerem a dolog hátterét, mármint hogy hogyan zajlott le az egész)
» Válasz erre
#ID102

 Név:
 Vendég
Dátum: 2007. október 04. 23:23 
Egy picit visszaugorva a korábbi témához (PR, nem PR). Egy dolog számomra nem világos.
A szerviz-tesztben Tomoka azt sugallja, hogy ez egyfajta inkognitó-teszt. Nem említette, hogy ő kicsoda, egyszerűen bejelentkezett.
Namármost egy korábbi cikk az oldalon éppen a Suzuki Világgal foglalkozik és Tomoka két képen is látható. Így nehéz inkognitóban lenni, nem?

/Mindezt nem baxogatásból írom, hanem kérdezem!/
» Válasz erre
#ID85

 Név:
 
Dátum: 2007. október 01. 15:41 
nem kötekedek, viszont amit leírtál, azt bizony sokan csinálják sajnos

a magyarra sajnos nem jellemző az, hogy önzetlen, megértő, vidám, segítőkész, felelősség vállaló, tisztességes, önmagáért kiálló, becsületes lenne
sőt nagyon sokakban még 2 sincs meg ebből a felsorolásból, ami azért igencsak hiányos még így is, de nagyonhirtelen ennyi jutott eszembe

mert mindenki a saját érdekeit nézi, mindenki más le van szarva, csak nekem legyen jó, mit érdekel engem az eldobott csokipapír, úgysem vizsgálják meg, nem vonnak felelősségre, nézd már nincs leláncolva, nem lát senki, elviszem, satöbbisatöbbi

és ha én így gondolkodom, akkor biztos ő is így gondolkodik, tehát inkább odaállok mellé, nehogy elsumákoljon valamit

mindenki mindenben csak a rosszat látja
mindenki mindenkit csak cseszeget

holott azon kéne töprengeni, hogy én mivel tehetek jobbá valamit, mit dobhatok be a közösbe

tisztelet a kivételnek
» Válasz erre
#ID84

 Név:
 
Dátum: 2007. október 01. 14:33 
Ez utóbbi (14:30-as) hozzászólást én követtem el, csak időközben a rendszer kiléptetett.
» Válasz erre
#ID83

 Név:
 Vendég
Dátum: 2007. október 01. 14:30 


A szervíz veszélyes üzem. Aki nem részesül megfelelő balesetvédelmi oktatásban, azt csak a saját felelősségükre engedhetik oda be.
Ha nem bízol meg a szerelő munkájában, akkor kérheted a beszerelt alkatrészek ellenőrzését, illetve a kiszerelt alkatrészeket, szűrőket. A mobiltelcsi szervízben sem állhatsz a szerelő mellett. Aki ennyire pesszimista, rosszhiszemű, mint Te, annak borzasztó gyötrelmes lehet az élete. Senkiben sem bízva. Én bízom az emberekben és általában nem is szoktak becsapni, mint ahogy én sem csapok be másokat. Milyen érdeke fűződne ahoz, hogy ne cseréljen légszűrőt, ha én azt kérem? 3e-s levegőszűrő a boltban 1e Ft. Eladhatja 500 Ft-ért. A lustaság nem motiváció, mert egyszerűb cserélni, mint fujogatni és még csak nem is porol. Ráadásul, ha egy szerelőt elkapnak ilyen hülyeséggel, még ki is rúgják. Ennek fényében értelmetlen kötözködés amit csinálsz.
» Válasz erre
#ID77

 Név:
 
Dátum: 2007. október 01. 07:39 
Ha már szóbakerült a szórás a szervizek árai között. Volt régen egy lista, hogy mennyiért vállalták egyes szervizek egy Swift 15k-s ellenőrzését. Már ott jelentős különbségek látszottak (mindegyik szervizes anyaggal és kedvezmény nélküli ajánlat volt). Arról már nem is beszélve, hogy előzetesen a munkadíj elég képlékeny, mert hallottam olyan (mindenki által ócsárolt ;) ) szervízről, ahol direkt húzták az időt, hogy minél több munkadíjat fizethessen a kuncsaft.
Szvsz valahol bizalmi kérdés, hogy ki hova viszi az autóját. Nekem is megvan a kedvenc szervizem (mint Testőrnek), ahova kizárólagosan hordom az autóimat. Egyrészt anyagilag itt járok a legjobban, másrészt nem kell félnem, hogy bármivel átvernek, harmadrészt VIP ügyfélnek érzem magam.
» Válasz erre
#ID74

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 30. 21:26 
Kedves Tomoka!

Köszi az árakat, elég érdekesek. Az anyagköltségek iszonyú magasak (3-szorosa annak, mintha én venném meg), a munkadíj iszonyú alacsony (persze lehet alacsony, ha az anyagon úgyis megkeresik). A végösszeg szintén iszonyúan magas. Összehasonlításképpen: Suzuki M6 Érd tavalyi 30 ezres szerviz Ignisre ugyanezen anyagokkal (valószínűleg ugyanilyen mennyiségben) klub kedvezménnyel 11 ezer forintos munkadíj, az idén a 45 ezres szerviz 15.600 ft-os munkadíj. Így az idei utolsó garanciális szervizem anyagköltséggel együtt 30 ezer forint volt, de volt olyan beírás, miszerint valaki nem vitt semmilyen anyagot és úgy is csak 23 ezer ft-ba került. Iszonyú szórások vannak most már a márkaszervizek között.

Üdv,

aseres
» Válasz erre
#ID72

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 30. 08:09 
Aseres!
Szia ! Árat azért nem irtam mert,eredeti anyagokat, én kértem.A fékbetét 20 E volt.Az olaj 0-40 es szintén 20 E.pollenszűrő 3E, Olajszűrő 4 E, fékolaj 3E. munkadij 6 E. Mindenből gyárit kértem!
Olajat és alkatrészt is vihettem volna, mert beszerelk és beletöltik , amit kérek.Dehát azért készült a teszt, hogy meglássuk a munka szinvonalát és tudjuk, hogy mi hogyn működik.
» Válasz erre
#ID71

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 30. 05:30 
Tévedésben vagy ha azt hiszed éppen neked kezdek el magyarázkodni. A kötekedő hozzászólásoknak helye nincs. Összekevered a vélemény nyilvánítás normál hangnemben történő lehetőségét a gusztustalan modortalansággal. Ha ne vetted volna észre egy szervezet honlapját, olvasgatod. Ez nem az index hogy akármilyen hangnemben írkálhatsz, így innentől nincs figyelmeztetés csak törlés. Ha ez sem tettszik akkor ip tiltás.
» Válasz erre
#ID69

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 29. 23:17 
Garancia időn belül én sem vinném máshova csak márkakereskedésbe. Az hogy saját olajat nem vihetek, nekem fájó pont így biztos kiesne a kereskedés a fazekamból. Az egy más kérdés hogy konkrétan én bármikor bármilyen turpiságra rá tudom venni a kereskedőmet, de nekem személyes jóbarátom a tulaj. Ezt viszont csak kevesen tehetik meg.

Az emberek nem egyformák, valaki ott akar állni és nézni a műtétet, van aki leadja a kocsit és másnap megy érte, és van aki megvárja de azt szereti ha a hátsóját is kinyalják. Én meg azt szeretem hogy bármikor mehetek és soron kívűl teljesítik a kivánságaimat. No persze a jóízlés és a szemtelenség határain belül. :)
» Válasz erre
#ID68

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 29. 23:03 
Kedves Tomoka!

Ne haragudj, de az ár nem közlésére vonatkozó kifogásodat nem fogadom el, hiszen adott autótípusnál anyag nélkül elég jól összehasonlíthatók a szervizek árai (már ahol engedik vinni az anyagot), és mellesleg az anyagokra felszámolt költségek is sokat mondanak egy cég árszínvonaláról. Persze Vendégnek sem adok igazat, hiszen bármikor fel lehet hívni őket telefonon aztán meg lehet kérdezni. Ép eszű ember a garancia lejárta után úgysem viszi szakszervizbe a kocsiját, csak szakemberhez. Ez utóbbi pedig fontosabb, dolgozzon is akármilyen retek körülmények között. A szakszervizben lehet akármilyen illetlen is a kiszolgálás, a munka minősége úgyis a szerelőtől függ. Az operáció minőségére pedig nem lenne jó következtetni a körülményekből, mert kicsi a korreláció.

Üdv,

aseres
» Válasz erre
#ID67

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 29. 23:02 
Vendég

Nem kell semmitől sem elájulni, mint ahogy egyetlen dolog sem kötelező. Viszont a modortalan, nevet felvállalni nem merő, gyáván megbújó hozzászólásokat kötelező elkerülni, mert esetlegesen szankcionálás lesz a vége. A véleményedet emberi hangon is leírhatod.

Köszi
» Válasz erre
#ID66

 Név:
 Vendég
Dátum: 2007. szeptember 29. 21:40 
Nagyon is PR szagú,ájuljak el mert hightech megoldással cserélik az olajat?Inkább tegye bele
azt amit én viszek,a nagy központi bödönbe lehet
akár Botond is.Parasztvakításnak viszont nagyon jó.
Baleset ide vagy oda,én szeretem látni hogy az olajszűrőt cserélik-e,a légszűrőt szintén nem pedig kirázzák mint a rongyot.Úgyis levesznek mindenhol,
lehet szépíteni de ez van.Azért a fizetendő összegre kíváncsi lettem volna.
» Válasz erre
#ID65

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 29. 21:33 
Sziasztok !
Semmi PR nincs benne.Leirtam a tapasztaltakat a szervizzel kapcsolatban.A másik, hogy azért nem irok oda árat , mert ez autónként és beszerelt anyagonként változó.
Amúgy én is szerettem volna odamenni és bámulni a kocsimat, de megértem, hogy sem a cécveztetés , sem a szerelő nem akar biróságra futkozni, ha netalán a fejemre esik egy kalapács.
» Válasz erre
#ID57

 Név:
 Hfefe
Dátum: 2007. szeptember 29. 01:36 
Ezek szerint igy is lehet munkát végezni, hogy az autós meg legyen elégdve. Pedig tudjuk nem ez a jellemző
» Válasz erre
#ID56

 Név:
 
Dátum: 2007. szeptember 29. 00:12 
Attól, hogy számítógéppel védekeznek az alkalmazotti olajlopás ellen, még semmi sem biztosítja, hogy olyan olajat tettek az autómba, ami megfelelő. Meg aztán annak a számítógépes rendszernek az árát is nekünk kell megfizetni. Én jobban szeretem Gézut nézni és beszélgetni vele, miközben a kocsimba önti az általam vásárolt olajat (persze az sem jelent garanciát az olajra nézve), még akkor is, ha tudom, hogy ez nem felel meg a munkavédelmi előírásoknak, hiszen egy óvatlan pillanatban szörnyethalhatok a műhelyben, akkor pedig annak a szerviznek annyi. Amúgy szerintem korrekt a cikk is, én nem feltételezem, hogy PR szagú, de hát be kell látni, hogy Klub érdek is jóban lenni a szervizekkel és a kereskedőkkel.
» Válasz erre
#ID55

 Név:
 Vendég
Dátum: 2007. szeptember 28. 23:23 
Nagyon-nagyon PR-szagú ez a cikk!!!

Legalább ár lenne említve, hogy egy picit életszerűbb lenne, de így?
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub