Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29407 Seitler György
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Suzuki Splash tesztvezetés
A Magyar Suzuki Zrt. jóvoltából hosszabb időn keresztül tesztelhettünk
egy Splasht. Több érdeklődő is megcsodálta az új jövevényt; az ő
véleményüket -meg persze a sajátomét- próbálom meg összefoglalni ebben
a cikkben. Előre hangsúlyoznám, hogy alapvetően az autó mindenkinek
tetszett, mindenki meg volt elégedve vele, továbbá elkötelezett híve
vagyok a Suzukinak, de a következőkben főleg a „hibáit” szeretném
kidomborítani, eléggé kritikus módon állok neki a cikkírásnak,
elősegítve az esetleges fejlődést, továbbgondolást a fejlesztők és
tervezők részére.
Bevallom töredelmesen, hogy elsőre nekem nem tetszett az autó. Főleg a fenekével nem voltam kibékülve, de így, hogy hosszabb időn keresztül „kénytelen voltam” nézegetni, egészen megbarátkoztam vele. Mára eljutottam arra a szintre, hogy már kifejezetten tetszik. A kölcsönkapott autó egy GLX felszereltségű, 1.0 motorral szerelt, kék színű modell volt. Alapvetően senkinek nem volt problémája a formavilággal, páran –mint ahogy én is- az autó farával nem tudtak kibékülni, bár többen voltak azok, akiknek kifejezetten tetszett (főleg a hölgyeknek). Ha már a külsőnél tartok, akkor itt szeretném megjegyezni, hogy az SX4-eknél megtapasztalt süvítés sajnos itt is hallható. Nevezetesen arról van szó, hogy az oldalablak és a visszapillantó tükör között található "V" alakú csatorna olyan légörvényt kelt lehúzott ablaknál, ami igencsak zavaró. Körülbelül 52 km/h sebességtől felfelé a süvítés folyamatosan hallható, ez hosszútávon igencsak bántó lehet a fülnek.
Nagyon szimpatikus számomra, hogy a gyár rálépett arra az ösvényre, melyet a Swifteknél már elkezdett kitaposni, nevezetesen, hogy megpróbálnak több kiegészítőt belepréselni ebbe a felszereltségi szintbe. A számomra legkellemesebb példája ennek a bőrkormány, mely kellemes tapintású, jó markolászni. Az ülések is kényelmesek, elég kemények és jól tartják a felsőtestet. A vezetőülés hihetetlenül tág határok között állítható, így mindenki a számára legkényelmesebb pozíciót állíthatja be magának. A műszerfalra jó érzés ránézni, gyorsan leolvashatók az informatív műszerek, játékos dizájnjukkal vonzzák a tekintetet, bár akadtak olyanok, akiknek ez a játékosság nem jött be. Részemről nem tetszett, hogy nincs külön hőfokmérő, csak egy visszajelző lámpa, ami jelez, ha gond van. Én szeretem látni azt a mutatót a skála közepén és gondolom, hogy nem vagyok egyedül ezzel a véleménnyel; talán szerencsésebb lenne egy „hagyományos” hőfokmérő-műszer alkalmazása. Nagyon jó dolog, hogy a kombinált kijelzőn megjeleníthető a kilométer számlálókon kívül a pillanatnyi és az átlagfogyasztás, továbbá a rendelkezésre álló üzemanyagtól függő, még megtehető távolság, ugyanakkor ezeknek váltogatása nem igazán kényelmes a mindennapos használat során. Itt is jó szolgálatot tenne egy –mondjuk a VW konszerntől „lopott”- megoldás, egy billenőkapcsoló formájában, valamelyik bajuszkapcsoló végén. Nagyon idegesítő tud lenni hosszútávon az index visszajelző hangja is. Eléggé Citroenes, többeknek zavaró volt a hangja, sokan szóvá tették. Dícséretes, hogy fehér a számlap, így a különálló, műszerfal tetejére nőtt kis bibircsókkal (a fordulatszámmérő) kicsit sportosabb hatást keltenek a műszerek. Felszereltségtől és a megrendelő igényeitől függően a műszerfal bizonyos részeit egyébként színes elemek alkothatják, így nem olyan „komor”, mint a többi (Ignis, Swift, SX4) modell.
A váltó jó helyen van, kényelmesen kapcsolható, pontos, de a váltószoknya nem igazán nyerte el a tetszésemet. Bocsánat a kifejezésért, ez egy féltengely végén elfér, de itt nagyon nem mutat jól. Mindattól függetlenül, hogy tapintásra jó gumiból van, biztosan strapabíró és nem fog idő előtt kirepedezni, meg elöregedni, de akkor sem szimpatikus.
Ami viszont nekem nem okozott gondot, viszont majdnem mindenki másnak feltűnt, az a belső visszapillantó tükör. Szépen megvan a helye a szélvédőn, oda kellene ragasztani, mert így, a tetőkárpit elejéről lelógva jelentősen csökkenti a térérzetet, sőt sokakat egyenesen zavart a jelenléte.
Amit még nagyon sajnálok, hogy a Swiftben –tudniillik nekem az van- nincs ennyi kis tárolórekeszke, zig-zug, ahova az ember az apróságait pakolhatja. Itt van külön palacktartó és külön pohártartó, van a szivargyújtó nyílás mellett, a középkonzolon kis rekeszke, van a középkonzol tetején egy fedeles, van a kézifék alatt egy aprópénzes-csetreszes, a kesztyűtartó fölött is van egy nagyobbacska. Ezek a kis nyílások, nagyon fontosak, férfitársaimnak éppúgy, mint a hölgyeknek, bár főleg utóbbiak fogják sok hasznát venni a mindennapok során. (Mondjuk az anyósülés alatti fiók nem tudom, hogy hova tűnt.
A hátsó sorban 2 felnőtt kényelmesen elfér (én beférek magam mögé), de háromnak már eléggé szűkös a hely; így csak rövid távon érdemes utazni. A középső biztonsági öv kerülhetett volna az ülés háttámlájába is, mint a Swiftnél.
Az autót beindítva bizakodni kezdtem a kis morgó hangtól, egészen felnőttesen szól kisgyerek létére. Gyorsan magamhoz tértem, hiszen ez mégiscsak 3 henger. Aztán meg kellett lepődnöm. Jó, nem egy erőgép, egyáltalán, de normál, városi használat mellett tökéletesen elég. A PSA konszern 1.1-es benzinesével megfelelő menettulajdonságokat produkált az autó. Száguldozni nem érdemes vele, nem egy versenyszellem, de okos, szabályos közlekedésre kiváló.
Ugyanez volt a véleményünk a futóműről. Nagyon eltalálták a hangolását, se nem túl kemény, se nem túl puha. Pont jó. A kasztni nem dülöngél a kanyarban (még ha kicsit dinamikusabban is vettük be azt), nem ráz szét egy vasúti átjárón, biztonsággal érezhetők általa az autó képességei. A fékek jól fognak és az ABS is jól teljesít, talán a kelleténél egy kicsit jobban lóbálta be a farát az autó a vészfékezés szimulációnál.
A csomagtartó nem túl nagy, mondhatnánk, hogy nincs is, de azért egy napi bevásárlás termését bőven be tudjuk zsúfolni a gyerek kacatjai és játékai mellé. Arról nem is beszélve, hogy jól variálható, ötletesen van megoldva az ülőlap süllyesztése is és a támlákat előredöntve tényleg nagy, sík rakodóhelyet kapunk.
Összességében egy jól eltalált autó, szerethető formavilággal, biztonságérzetet nyújtó, kényelmes és praktikus belső térrel, jó vezethetőséggel, gazdaságos fenntartási költségekkel. Mindenképpen hölgyek figyelmébe ajánlom, városi használatra, mert ennél alkalmasabb és olcsóbb autót bevásárláshoz, a gyerekek óvodába/iskolába viteléhez, ide-oda rohangáláshoz nem tudok. Ezzel az autóval a napi teendők kényelmesen és biztonsággal elvégezhetők.
Az autót tesztelők véleményei (18 kérdőív alapján):
Kérdőív a Suzuki Splash tesztvezetésről
Kérjük értékeld az autót, az alábbi szempontok szerint, 1-től, 5-ig értékekkel! (1-egyáltalán nem, 5-teljesen/tökéletesen) |
|
Kényelem, kezelhetőség, utastér | |
Mennyire találtad megfelelőnek az autó kezelőszerveit? | 4,61 |
Mennyire vagy megelégedve az autó rugózásával? | 4,55 |
Mennyire kényelmesek az ülések? | 4,5 |
Mennyire találtad megfelelőnek az autót városi használatra? | 4,83 |
Mennyire találtad megfelelőnek az utastér zajszigetelését? (menetzaj, burkolatok és illesztések zaja) | 4,27 |
Mennyire vállalnál be vele egy hosszabb utat? | 3,88 |
Értékeld az autó audio rendszerét. (felszereltségtől függő) | 4,33 |
Mennyire tartod jól kihasználhatónak a tárolóhelyeket, -rekeszeket? | 4,38 |
Mennyire vagy megelégedve a belső világítással? (utastér, csomagtér) | 4,22 |
Mennyire vagy megelégedve a belső dizájnnal? (színek, elrendezés, felszereltségtől függő) | 4,27 |
Mindennapos városi használat mellett mennyire tartod elegendőnek a csomagtartó méretét? | 4,5 |
Az ülések variálhatósága mennyire elegendő szerinted? (felszereltségtől függő) | 4,61 |
Mennyire találod megfelelőnek a felszereltségi szinteket, azok tartalmát? (felszereltségtől függő) | 4,38 |
Úttartás, biztonság, irányíthatóság | |
Mennyire találtad megfelelőnek az autó úttartását? | 4,61 |
Mennyire nyújt biztonságérzetet az autó a volán mögött? | 4,16 |
Mit gondolsz a fékekről? Mennyire teljesítenek jól? | 4,5 |
Szerinted mennyire alkalmas az autó a gyerekek óvodába/iskolába szállítására? | 4,88 |
Milyen kényelmesen kormányozható az autó? | 4,88 |
Mennyire fordulékony? | 4,83 |
Városi használat mellett milyen kényelmesen, milyen biztonságosan vezethető? | 4,77 |
Mennyire megfelelő a kilátás és mennyire jól érezhetők az autó határai, milyen könnyű parkolni vele? | 4,5 |
Motor, váltó | |
Mennyire elegendő városi használatra a motor teljesítménye? | 4,38 |
A tengelykapcsoló mennyire érzékeny? | 4,44 |
Mennyire kényelmesen és milyen pontosan kapcsolhatók a sebesség-fokozatok? | 4,55 |
Külső | |
Mennyire tetszik az autó formavilága? | 4,11 |
Mennyire vagy elégedett az ajtók csukódásával, záródásával? | 4,83 |
Mennyire vagy elégedett az autó méreteivel? | 4,33 |
Mennyire tartod megfelelőnek az autó hasmagasságát a magyarországi útviszonyok függvényében? | 4,61 |
(A 18 válaszadó mindegyike válaszolt mind a 28 kérdésre, ez összesen 504 érték, mely értékek között 0 db 1-es, 4 db 2-es, 27 db 3-as, 189 db 4-es és 284 db 5-ös szerepelt.)
Ami tetszett:
„Jó menetteljesítmény, jól elhelyezett váltó, jó fogyasztás”
„A kocsi hasmagassága”
„Az autónak letisztult a formavilága. Kényelmesek és elérhetőek a kezelőszervek. A csomagtartó kismértékben ugyan, de variálható.”
„Audio-rendszer, kikapcsolható utasoldali légzsák, utasoldali ülésmagasság állítás”
„Nagyon dinamikus, formailag újszerű autó, ami egy új kategóriát teremt.”
„Kényelmes, könnyen vezethető, jó a kilátás, jó futómű. Kedves, szerethető autó.”
„Nagyon jó az úttartása és a rugózása”
Ami nem tetszett:
„Nagyon kicsi csomagtér”
„A fordulatszámmérő”
„Elöl a „kisablakot” ugyanúgy nem tartom szerencsésnek, mint az SX4-nél.”
„Járó motorra történő ráindíthatóság”
„A belső tükör pozíciója”
„Index-visszajelző hangja”
„Fék nyomáspontja nem elég határozott”
„Középkonzol kapcsolói, olyan nem az autóhoz illők”
„Hátul nincsen az ajtón tárolórekesz”
Köszönet az autóért a Magyar Suzuki Zrt-nek, továbbá köszönjük az autóval kapcsolatos véleményeket és a kérdőívek kitöltésével járó fáradtságot a tesztelőknek!
2008. április 24. 18:29
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre |