Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 200 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

IGNIS első ködlámpa beépítése



A gyári kábelezés utólagos pótlása GL és GLX felszereltségű IGNIS-ek esetében



Miután át lett alakítva az IGNIS világításkapcsolója, bele lett építve az első ködlámpa nyomógombja, hozzáfogtam az első ködlámpa beépítéséhez.

 

 

 

 

IGNIS első ködlámpa beépítése


KaCsa - IGNISKLUB - 2010

 

Ahogyan ígértem, folytatom a ködlámpa beépítéssel és a gyári vezetékezés kiépítésével, illetve annak a pótlásával.
 

Egy kép
Egy kép







Először is kikerestem a villamos kapcsolási rajzok közül a beépítéshez szükséges oldalakat és bejelöltem a beavatkozásnál érintett részeket.

Egy kép
Egy kép




Vásároltam egy utángyártott ködlámpát, először ezt vettem szemügyre.



A lámpák első ránézésre is tetszetős darabok voltak, de mint mindenhol itt is a méret a lényeg.

Két megoldás közül választhattam amikor a helyére akartam rakni a lámpatesteket, egyik az amikor leszedem a teljes lökhárítót. A másik megoldás, -ezt választottam én- amikor csak a kerékjáratban lévő doblemezt tartó patentokat vettem ki és a doblemezt hátrahúzva, persze a kereket kifordítva, csavartam ki a fekete takaró műanyag csavarjait (ehhez a mutatványhoz azonban marokcsavarhúzó és nőgyógyász kéz kell Egy kép ), szám szerint kétszer 3db-ot és a helyére beillesztettem a lámpatesteket, amik teljesen passzoltak az előre kiképzett helyre, majd becsavaroztam őket a helyükre.

Ezután a patentokat nem raktam vissza a helyükre, ez a munkafolyamat még ráért.

 

Egy kép

 

 

 

Egy kép














Suzuki bontóba vásároltam relét a ködlámpához 800.- forintért és 15A-es kék színű biztosítékot. Ezeken kívül szükségem volt még csatlakozó sarukra (különböző méretűekre) és vezetékekre. A sarukat autósboltban vásároltam, vezetékem volt itthon.

Egy kép

 

Egy kép














Most a motortérben lévő "kiegészítő biztosítékdoboz" következett. Ebben foglal majd helyet ugyanis az első ködlámpának a reléje és a hozzá tartozó biztosíték is.

Elkezdtem beépíteni a dolgokat a helyükre:

Először levettem az akkumulátor saruját.

Ez fontos dolog volt, megelőzvén a véletlen zárlat okozást és az autó esetleges leégését!

Ezt azonban csak azok a GLX tulajdonosok tegyék meg, akiknek megvan a gyárilag beépített Blaupunkt rádió CODE-ja. Ugyanis a saru levételekor aktivizálódik a védelem és a saru visszarakásakor kérni fogja a rádió a CODE-ot!

A GL tulajdonosoknak nincs ilyen problémájuk, mert nem gyári Blaupunkt rádió van a kocsiban, ha esetleg mégis, akkor rájuk is vonatkozik az előző figyelmeztetés!


Természetesen az Ignisklub tagjai levehetik nyugodtan a sarut, akkor is ha nincs kéznél a CODE, mert nekik a bűvös üveggömb tud majd segíteni, ha szükség lesz rá az akkusaru visszarakása után! Egy kép

Következzen 15A-es biztosíték (a rajzon bekarikázott 13-assal van jelölve), ennek a +12V-ra menő lába be van kötve gyárilag.

A másik lábát egy kis saruval indulva egy vékonyabb vezetékkel a relé 4-es lábára (ez csak vezérlő jel) és egy vastag, 1,5 négyzetmiliméteres vezetékkel a relé 1-es lábára (ez a kapcsolt +12V, ezen folyik az első ködlámpák árama majd) kötöttem, természetesen itt is sarukat használva. Ez a két vezeték a rajzon szürke színnel van jelölve.

 

Egy kép

Ezután a kocsiszekrényben megkerestem ezt a csatlakozót. Meg is találtam a kormányoszlop mellett kicsit balra, a műszerfal alatt.

A csatlakozópár egy konzolra felszerelve ott figyelt. Ezen a konzolon több csatlakozó is megtalálható, de ez kék színű és kétszer 11 vezeték megy hozzá. Megkerestem azt a kettő vezetéket, amelyikre nekem szükségem volt. Ezek a csatlakozó szélétől, a második helyen voltak egymással szemben.

A 10-es lábára menő vezeték sárga színű és fekete csík van rajta. Megblankoltam a vezetéket és egy másik vezetéket forrasztottam hozzá (nem kell vastag legyen, csak jel vezeték) és ezután jól leszigeteltem. Ezt a vezetéket a homlokfalon lévő gumidugón keresztűl dugva kivezettem a motortérbe, majd a relé 3-as lábára rögzítettem egy saruval.

Ugyanezt megtettem a csatlakozó 21-es lábára menő vezetékkel is (ez a vezeték világoszöld), de ezt a relé 2-es lábához vittem. Erre is raktam sarut, de ebbe a saruba beleraktam még két vastag (1,5 négyzetmiliméteres) vezetéket is. Ezen a vezetéken (a rajzon világoszöld) kapják majd az első ködlámpák a kapcsolt +12V-ot.

Miután ezzel is megvoltam bandázsszalaggal betekertem az álltalam behúzott két vezetét ami a műszerfal alól a motortérbe megy a homlokfalban (tűzfalban) lévő gumidugón keresztül.

A már beépített, utángyártott ködlámpa csatlakozójának érintkezői közül a testelést hozzákötöttem mindkét oldalon a kocsiszekrényhez vastag, 1,5 négyzetmiliméteres vezetékkel (a rajzon feketével van jelölve) a végén szemessaruval (ez megy a földelőcsavarok alá).

Az beépített relé 2-es lábáról, a saruból jövő két vastag kábelt (a rajzon világoszöld) elvittem a ködlámpákhoz és csatlakoztattam a ködlámpa csatlakozójának másik érintkezőjéhez.

Miután mindennel elkészültem, ellenőriztem a bekötéseket, hogy a rajz szerint készítettem-e.
 

Ezt te is tedd majd meg (akár kétszer is megteheted), ez nagyon fontos dolog!

Amikor mindent rendben találtam a bandázsszalaggal betekertem az első ködlámpához menő vezetékeket is, majd rögzítettem, hogy ne mozogjon a motortérben szabadon.

Visszaraktam az akkumulátor saruját és kipróbáltam az első ködlámpanyomógomb működését.

... és lőn világosság ...

Miután láttam, hogy minden rendeltetésszerűen működik, visszaraktam a kerékdobban lévő takarólemez műanyag patentjait is.

Ezzel elkészült a beépítés!

Ha valami nem világos, keress nyugodtan!

Ha tudok segíteni, megteszem!


KaCsa - SKE - IGNIS Klub 2010


2010. január 17. 11:40 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID8105

 Név:
 
Dátum: 2014. március 30. 20:53 
Üdvözöllek!
Kis segítséget szeretnék kérni. Mindkét tompított elment egyszerre. Két napja este észrevettem (most utólag gondolok rá) kis kátyún áthajtva pislogott a tompított.
Minden jónak tűnik, de nem világít, csak a távolsági. Mi lehet a baj. Új Ignis tag vagyok, kérlek segítsetek, költözés miatt nagyon kell az autó.
» Válasz erre
#ID7962

 Név:
 
Dátum: 2013. július 29. 21:57 
Hat en hulye nem olvastam el a leirast,vettem LED-es KOdfenyszorot,(kulon relevel starbol nem fog menni)kiszereltem az elso job kereket,leszedtem a muanyag boritast,azt hittem hogy ot van egy csatlakozo,de nincs,valahogy be barkacsolom en a kodfenyszorot de az a kerdesem hogy nem lehet a hatsonak a releere kotni?,muszaly modositani a kapcsolot?hogy legyen elso hatso kod?mert ha osze tudnam kotni a ketot menne a LED-es is elol
» Válasz erre
#ID6691

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. január 18. 14:50 
Sziasztok!
Ajánlanám a ködlámpára a kavics felverődés elleni fóliánkat.Az anyag teljesen víztiszta 0.5 mm. vastag.Célszerű lenne beépítés elött felragasztani, de a már bentlévőkre is telepíthető. A fólia lényege, hogy tompítsa a lámpa felületére érkező kavicsok ütközési erejét így akadályova meg annak sérülését, törését. A felragasztása 1.000 Ft. /db áfa.
Természetesen erre is vonatkozik a 20 %-os kedvezményetek ( 800 Ft. áfa/db.)
Üdv.
Török Jóska
www.uvegfoliazas.com
» Válasz erre
#ID6689

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. január 17. 19:43 
Szia Lovi!

Az is jön nemsokára, de abból egy változat már van fent a "tuning" rovatban.

Persze az újabb verzió szebb lesz majd. :)
» Válasz erre
#ID6688

 Név:
 Lovi24
Dátum: 2010. január 17. 18:55 
Szia!
Ügyes munka!
A kapcsoló pirosítás mikor jön? :-)
» Válasz erre
#ID6687

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. január 17. 16:44 
Szia Hfefe!

De voltam és nem felejtek...
» Válasz erre
#ID6685

 Név:
 Hfefe
Dátum: 2010. január 17. 13:43 
Madárfogúhalszőr!

De te már nem vagy úttörő...
» Válasz erre
#ID6684

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. január 17. 12:07 
Szia tarno!

Az Úttörő ahol tud segít!
» Válasz erre
#ID6683

 Név:
 tarno
Dátum: 2010. január 17. 12:02 
Köszi KaCsa Mester ,nagyon jó a leírásod .
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub