Kiváló eredményt ért el az új Swift a Német Autóklub ökotesztjén
Négy csillagot kapott az új 1,2 literes benzines Suzuki Swift a Német Autóklub (ADAC) ökotesztjén, s ezzel a legjobbak közé került a benzinmeghajtású kisautók között. Az eredmény elsősorban annak köszönhető, hogy a kocsi alig juttat káros anyagot a környezetbe. Az ökoteszt beleszámít az ADAC háromszáz kritérium alapján készített átfogó autótesztjébe is, ahol a Swift ugyancsak kiválóan helytállt.
„A kipufogógáz károsanyag-tartalma hihetetlenül alacsony. A kis Swift még az autópályán is tiszta marad, amikor pedig a legnagyobb igénybevételnek van kitéve. Ez azt mutatja, hogy a motor nagyon jól van hangolva.” Ezekkel a szavakkal méltatta az ADAC tesztelője az új Swift környezeti tulajdonságait.
Az ADAC ökotesztje két vizsgálatból áll: egyrészt a jármű károsanyag-kibocsátását, másrészt – kocsiosztályonként – a környezetbe juttatott szén-dioxid mennyiségét vizsgálják. Emellett mérik az üzemanyag-felhasználást is. A Swift a kipufogógázteszten a lehetséges 50-ből 49 pontot kapott, és a szén-dioxid-kibocsátás értékelésével együtt összesen 75 pontot ért el, amivel kategóriájában a vizsgált 219 modell közül jelenleg az előkelő 5. helyet foglalja el.
A jó eredmény mindenekelőtt az autó csökkentett súlyának és az újonnan fejlesztett, Euro5 szabványnak megfelelő négyhengeres motornak köszönhető, ami a korábbi generációkhoz képest lényegesen hatékonyabban dolgozik. Az új Swift a gyári adatok szerint 100 kilométeren kombinált mérési ciklusban mindössze 4,9 litert fogyaszt, 14 százalékkal kevesebbet, mint elődje. A négyhengeres benzines kocsi 69 kW-os (94 lóerős) teljesítménye autópályán és országuton is tempós haladást tesz lehetővé.
Az ADAC gyakorlati tesztjében, amely erős gyorsulási meneteket és autópályatesztet is tartalmaz, sőt a klímaberendezés használatát is figyelembe veszi, az autóklub szakértői minimális többletfogyasztást mutattak ki – 5,8 liter átlagfogyasztást 100 kilométeren. A városi forgalomban különösen kedvezőnek bizonyult a fogyasztás: 100 kilométeren 6,46 liter. Erről többek között a start-stop automatika gondoskodik, amit az ADAC által tesztelt „GL Top” vonal szériafelszereltségként tartalmaz. Az automatika a motort álló helyzetben lekapcsolja, majd újraindítja, ha a vezető kinyomja kuplungot és egyesbe kapcsol. A start-stop rendszer a fogyasztást a „városi tesztciklusban” 0,3 literrel csökkentette.
Az ökoteszt eredményeit beszámítják az ADAC autótesztjének összértékelésébe is, ami több mint háromszáz vizsgálati szempontot tartalmaz és a tulajdonságokat 0,6 és 5,5 pont között osztályozza, ahol rendre az alacsonyabb pontszám jelenti a jobb eredményt. Ebben az értékelésben a Suzuki Swift 2,4-es összérdemjeggyel a „műszaki és környezeti jellemzők” főkategóriában „jó” eredménnyel végzett. Ezen belül az ADAC tesztelői átlagon felülinek értékelték a Swiftet a „vezetési tulajdonságok” (1,9), a „motor/meghajtás” (2,3) és a „biztonság” (2,2) tekintetében.
(A Swift, kiváló biztonsági felszereltségének köszönhetően, korábban megkapta a maximálisan elnyerhető öt csillagot az Euro-NCAP töréstesztjén is.)
A fenntartási és üzemeltetési költségeket vizsgáló „gazdaságosság” főkategóriában az autó ugyancsak jól szerepelt: 2,7-es érdemjegyet kapott.
Az ADAC által vizsgált modell (gyári adatok)
Suzuki Swift 1.2 Comfort, 69 kW (94 LE) 5 ajtós, 5 sebességes, start-stop automatikával. Fogyasztás: 5,8 l/100km (városban), 4,4 l/100 km (lakott területen kívül), 4,9 l/100 km (kombinált üzemmódban). Szén-dioxid-kibocsátása kombinált üzemmódban 113 g/km.
Az ADAC ökötesztjéről
Az ADAC-ökoteszt 2003 óta létezik. Ez az egyetlen olyan fogyasztók számára készült rendszer, amely a személygépkocsik környezeti viselkedésének egészét értékeli és valóságközeli terhelési ciklusokat alkalmaz. Független összehasonlítási alapot ad a potenciális vásárlóknak, akik így a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás szempontjai alapján hozhatják meg döntésüket. A teszt eredménye könnyen követhető, legfeljebb öt csillagot érhet el minden autó.
Mikor tiszta egy autó? Nemcsak a CO2-kibocsátás számít, hanem
- a károsanyag-kibocsátás mértéke,
- a klímaberendezés hatékonysága és
- a standard menetciklusokon kívül mutatott környezeti teljesítmény is.
forrás: MSC
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |