SKE
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
ecstar160
A 10 legújabb tag

#28600 brosser
#28593 Hooligans
#28301 gjaszay
#26175 Anod58
#27084 imike
#20547 joespeed
#26786 Gyuri58
#26506 szotyi
#26061 ket57
#25888 Darbat
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 16 felhasználó olvas minket

mysuzuki
Ma 2022. december 09. Natália napja van.
Suzuki SX4
Fórum témák Hozzászólások Utolsó hozzászólás
 SX4 - Tuning 70 db 2022. november 21. 15:40:36
 SX4 - Technikai kérdések 523 db 2022. november 15. 00:42:12
 SX4 - Autóvillamosság 190 db 2022. május 28. 12:19:52
 SX4 - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál az SX4? 369 db 2022. március 12. 12:35:51
 SX4 - Fogyasztás 126 db 2022. március 12. 12:31:34
 SX4 - Autóhifi 87 db 2021. július 26. 18:13:33
Friss cikkek

2022. 11. 25.

Idén harmadik alkalommal hirdette meg a Behaviour magazin „Az év HR-vezetője” versenyt.

A szavazásra olyan HR-vezetők jelölését és pályázatát várták, akik kiemelkedő teljesítményükkel, innovatív HR-megoldásaikkal jelentősen hozzájárultak cégük sikerességéhez és a szervezeti kultúra kialakításához. A jelöltek között volt Dr. Varga Zoltán, a Magyar Suzuki Zrt. HR és Társasági Támogatások-, valamint a Jogi és Compliance Osztály vezetője is a „Nagyvállalati HR-vezető” kategóriában. Dr. Varga Zoltán végül az ünnepélyes díjkiosztón a döntőben végzett és emellett „Az év fiatal HR-vezetője 2022” díjban részesült. Gratulálunk a sikerhez!

001

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

 

Bővebben »

2022. november 25. 16:23

2022. 11. 24.

Novák Katalin köztársasági elnök kétnapos Komárom-Esztergom megyei hivatalos látogatása során a régió nagyvállalataival és vezetőivel is egyeztetett. Az államfő a program részeként a Vitara és az S-CROSS modelleket gyártó esztergomi üzemünkbe is ellátogatott.

 

1

 

A KSH adatai szerint 2020 óta Komárom-Esztergom az egyik legnagyobb beruházó megye az országban. Stabil munkáltatóként és befektetőként a térség vállalatainak – így cégünknek, a Magyar Suzukinak is - nagy szerepe van a magyar gazdaság teljesítményének erősítésében.

 

2

 

Novák Katalin a nagyvállalatok számára indított, és Esztergomban megtartott konzultációt követően vállalatunkhoz is ellátogatott, hiszen a Magyar Suzuki az ország egyik legnagyobb árbevételű cége és a megye egyik legnagyobb munkáltatója. Ittléte alatt gyárlátogatáson vett részt, találkozott munkatársainkkal valamint bemutattuk vállalatunk társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseit. Szó esett többek között a Magyar Suzuki és anyavállalatunk dekarbonizációs törekvéseiről és a közeljövőben tervezett energiahatékonysági fejlesztéseinkről.

 

3

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

Bővebben »

2022. november 24. 17:57

2022.11.22.

Az esztergomi Angyalkert Óvoda 150. évfordulója alkalmából a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával egy újabb fejlesztő eszköz, egy fészekhinta épülhetett az udvaron.

 

 

0

1

 

Az eseményen Atsumi Masato, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója ünnepi beszéddel köszöntötte az óvoda munkatársait és a megjelent vendégeket, kiemelve, hogy az ott dolgozó nevelők nagy figyelmet fordítanak arra is, hogy a gyerekek tiszteljék a természetet, szeressék és óvják az állat-, illetve növényvilágot. Az intézmény, melyet sokan „Suzuki Óvoda”-ként is emlegetnek, a Magyar Suzuki 31 éves fennállása óta nagy szerepet játszik a vállalat életében, hiszen már a kezdetektől biztosítja a suzukis munkatársak gyermekeinek óvodai ellátást. Ez különösen nagy segítséget jelentett, amikor még 3 műszakban zajlott a termelés.

 

3

 

A Magyar Suzuki fennállása óta fontosnak tartja az óvoda folyamatos támogatását, így valósulhatott meg annak a fészekhintának az építése is, melyet az évforduló alkalmából adtak át ünnepélyes keretek között.

Bővebben »

2022. november 22. 19:13

2022. 11. 21.

Az UNICEF Magyarország megbízásából a Medián Közvélemény-és Piackutató Intézet 2022 őszén országos felmérést készített 12 és 20 év közötti magyar fiatalok körében az iskolai bullyingról, zaklatásról, az erőszak elterjedtségéről és annak működéséről. A Magyar Suzuki Zrt. támogatásával készült kutatás eredményei megmutatták, hogy az iskolai zaklatásban érintettek fele kisiskolásként tapasztalt először bántalmazást az iskolában.

A felmérésből az derült ki, hogy az iskolai zaklatásban érintettek fele 6 és 10 éves kora között tapasztalt először bántalmazást az iskolában. A megkérdezett tizenévesek 85%-a már legalább egyszer, 66 százalékuk pedig rendszeresen is megtapasztalta a bántalmazást, legtöbbször az osztályteremben, de gyakran az online térben is.

A fizikai zaklatás mellett a lelki tényezőkre is oda kell figyelni


A fizikai agresszión túl a leggyakoribb lelki bántalmazási formák is mindennaposak, mint például egy közös programból való kizárás, teljes kiközösítés vagy a verbális agresszió. Gyakran ez az online térben is folytatódik, személyes üzenetekkel (67%), gúnyolódó bejegyzésekkel és fotókkal az Instagramon (34%), a Facebookon (26%), vagy más közösségi csatornán. A megkérdezettek 49 százalékát az online térben is zaklatták már, az esetek 58%-ában a zaklató egy osztálytárs volt. Az online térben zajló megalázás, gúnyolódás a lányok körében elterjedtebb, mint a fiúknál és az sem ritka (23%), hogy a bántalmazott nem is ismeri vagy nem tudja beazonosítani az elkövetőt.


A válaszadók közül csak minden ötödik fiatal állítja, hogy osztályközösségében nem ismer sem bántalmazottat, sem bántalmazót. Elgondolkodtató az is, hogy a válaszadók csupán kétharmada ítéli el az iskolai és online zaklatás minden változatát, ugyanakkor minden harmadik bántalmazott gyerekkel előfordult már, hogy a napi szintű iskolai zaklatás miatt nem ment be az óráira.


Nagyon sokat számít, hogy a bántalmazott merjen segítséget kérni


Kimutatható, hogy a segítségkérés az esetek körülbelül felében hatékony, érdemi változást idéz elő. A bántalmazottak legtöbben először a szülőkhöz, osztályfőnökhöz és az osztálytársakhoz fordulnak, a válaszadók negyede azonban úgy érzi, hogy senkivel nem tudja megosztani a problémáját. Megfelelő eszközök ismeretében a pedagógusok sokat tehetnek azért, hogy megelőzzék az osztályukban kialakuló zaklatást, ezért is fontos a párbeszédre való nyitottságuk a gyerekekkel és a szülőkkel.


Az UNICEF Magyarország fő célja a szülők és pedagógusok figyelmének felhívása a téma fontosságára és a probléma súlyosságára, a segítségnyújtás valamint az érintett gyerekek támogatására, ezért a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával kifejlesztette HelpApp nevű applikációját, amely lehetőséget biztosít a sértett, vagy a szemtanú számára, hogy szakemberek támogatását vegye igénybe vagy akár egy kattintással segítséget kérjen.

Ahogyan Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója megfogalmazta: „A kortárs bántalmazás Magyarországon is ilyen súlyos problémát jelent, ráadásul már ilyen kicsi korban megjelenik. A számok sokkolóak és mindenképpen jelzik a helyzet komolyságát, de a megoldásokról is beszélnünk kell. Az UNICEF Magyarország mobilapplikációja és edukációs anyagai sokat segíthetnek az érintetteknek és kiemelt célunk a szakmai párbeszéd fenntartása is”.

 

1


„Autógyártóként a biztonság kiemelten fontos számunkra, azonban nem csak a gyártás, az elkészült autók vagy a közlekedés, de a jövő generációja tekintetében is. Ezért támogatjuk már harmadik éve az UNICEF Magyarország kampányát, mely az online és iskolai zaklatás elleni küzdelem fontosságára hívja fel a figyelmet. Sajnos aggasztó a helyzet Magyarországon: a kortárs bántalmazás már kisiskolás korban megjelenik. Nagyon örülünk, hogy az UNICEF Magyarország által létrehozott HelpApp és egyéb tájékoztató anyagok érdemi segítséget tudnak nyújtani mindazoknak, akik fizikai vagy lelki bántalmazás miatt szorulnak segítségre.” – indokolja Bonnár-Csonka Zsuzsanna kommunikációs vezető, hogy miért álltak idén is a kampány mellé.

További fontos tudnivalók és hasznos tanácsok, mint a Gyermekvédelmi Kisokos és KiberKresz, valamint a kutatás részletes eredményei a szervezet weboldalán érhetők el.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

Bővebben »

2022. november 21. 19:44

Tisztelt Aktív Tagunk!   szia

2022. november 13.-án, a leendő közgyűlésünkön, ha nem tudsz résztvenni személyesen, viszont szeretnéd valamelyik aktív klubtársadat felkérni arra, hogy helyetted és nevedben döntsön, szavazzon, itt van meghatalmazás hozzá segítségűl!

 

 

 

Bővebben »

2022. november 03. 13:23

2022. 10. 18.

Véget ért az a szabadtéri kiállítás az Erzsébet parkban, amely négy hónapon át a vizek védelmére hívta fel a figyelmet. A kiállító Magyar Suzuki úgy döntött, hogy a szabadtéri installációhoz felhasznált faanyagot az Angyalkert Óvodának adományozza.

1 2 3

Nagy sikert aratott május végétől szeptember végéig az a szabadtéri installáció, amellyel a Magyar Suzuki a vizek tisztaságának megőrzésére hívta fel a figyelmet. A köztéri alkotás 12 fotóját a nap fénye világította meg, így különböző napszakban és időjárási körülmények között más atmoszférát teremtve közvetítette a Duna menti természet páratlan szépségét. Az installáció elbontása után a Magyar Suzuki a fát jótékony célra ajánlotta fel az Angyalkert Óvoda javára, ahol magaságyást alakítottak ki az alapanyagból. Az intézményben - amelyet a helyi lakosok suzukis óvodának is neveznek -, az autóipari vállalat alapítása óta eltelt 31 évben több száz gyermek cseperedett, miközben szüleik a Magyar Suzuki gyárában dolgoztak.

4 5 6

Az Angyalkert Óvodában nagy figyelmet fordítanak a nevelők arra, hogy a gyerekek tiszteljék a természetet, szeressék és óvják az állat-, illetve növényvilágot.

7 8

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

Bővebben »

2022. október 18. 18:19

Megtörtént a 2022 es év szeptemberi kvíz sorsolása..

Bővebben »

2022. október 02. 14:58

2022. 09. 27.

Átadták az esztergomi Szent Rita Fogyatékosok Otthonában azt az új, speciális játszóteret, amely a Magyar Suzuki Zrt. tavaly karácsonyi adományából valósulhatott meg.

1

Tavaly decemberben az esztergomi gyártóvállalat úgy döntött, hogy a partnerei megajándékozására szánt összeget olyan intézményeknek ajánlja fel, amelyek egész évben áldozatos munkát végeznek a betegek és a fogyatékkal élők ápolásában, illetve gondozásában.

2

Az esztergomi Vaszary Kolos Kórház gyermekambulanciájának felújítására és a belgyógyászati osztály működésére 4,6 millió forintot, míg a Sérült Gyermekekért és Fiatal Felnőttekért Alapítványnak - amely a KEM ISZI Szent Rita Fogyatékosok Otthonát támogatja - 2,3 millió forintot adományozott. Ők úgy döntöttek, hogy egy speciális, fogyatékkal élőknek is használható játszótérre fordítják az összeget.

3

A támogatásból két hintaállványt alakítottak ki, amelyben egy fészekhinta is helyet kapott, ez utóbbi elsősorban kiskorúaknak, kerekesszékeseknek, illetve teljesen fekvő ellátottaknak nyújt kikapcsolódási lehetőséget.

A KEM ISZI Szent Rita Fogyatékosok Otthona olyan középsúlyosan, súlyosan és halmozottan sérült személyek folyamatos ápolását, fejlesztését, korai fejlesztését, mentálhigiénés ellátását, habilitációját biztosítja, akik gondozását és oktatását csak intézményi keretek között lehet megvalósítani.

Az átadón az alapítvány, az intézmény és a Magyar Suzuki vezetői vettek részt.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

Bővebben »

2022. szeptember 27. 18:02

2022. 09. 26.

A Suzuki Motor Corporation kapcsolt szolgáltatást vezet be az európai piacon a még kényelmesebb felhasználói élmény biztosítása érdekében. A SUZUKI CONNECT elsőként a márka Esztergomban gyártott S-CROSS modelljeinél lesz elérhető, de a későbbiekben más modellekre is kiterjesztik majd. A szolgáltatást Európa szerte a Magyar Suzuki Zrt. biztosítja Magyarországról.

1

Magas szintű kapcsolat jármű és vezetője között

     2

A most debütáló SUZUKI CONNECT egy opcionális szolgáltatás, melyet a Suzuki újautó vásárlók pluszban igényelhetnek járművásárláskor 1 évre díjmentesen. Az iOS 15.0 és Android 8.0 vagy ezeknél frissebb operációs rendszer-verziókra optimalizált alkalmazás a jármű adatkommunikációs modulját (DCM) használja. Követhetjük vele járművünk állapotát egyéb valós idejű kényelmi funkciók használata mellett. Karbantartással kapcsolatos információkkal és figyelmeztető értesítésekkel szolgál. Probléma észlelése esetén például a diagnosztikai információkat is megoszthatjuk a regisztrált Suzuki kereskedővel, illetve szervizzel.

3

Távoli elérés kényelmi funkciókkal

4
 

A SUZUKI CONNECT számos olyan funkcióval rendelkezik, melyek megkönnyítik a mindennapi autóhasználatot, közlekedést. Ilyenek például azok a figyelmeztetések, melyek jelzik, ha nyitva maradt az autó, illetve bekapcsolva maradt a fényszóró vagy a vészvillogó. A gépkocsi ajtaja távolról zárhatóvá válik. Megkereshetjük az applikáción belül található térképen, hol parkoltunk, és ezt e-mailen keresztül másokkal is megoszthatjuk. Több emeletes parkolóházban azonban az emelet száma nem lesz elérhető. Tárolható és visszakereshető a segítségével az elmúlt 18 hónap vezetéstörténete, ezzel együtt a más sofőr általi használat is. Biztonsági értesítést kaphatunk a riasztó működésbe lépéséről vagy ha túl hosszú ideig áll az autó járó motorral. Arról is értesülhetünk, ha egy előre megadott zónába belép vagy kilép az autó (Geofencing and Curfew Alert). A klasszikus rendszerüzenetek mellett tanácsokat is kaphatunk az alkalmazáson keresztül, vagy szükség esetén segítséget kérhetünk az autómentő szolgálattól (roadside assistance).

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

Bővebben »

2022. szeptember 26. 18:05

2022. 09. 22.

Megkérdőjelezzük a közlekedési szabályokat, magunkat az átlagnál jobb sofőrnek tartjuk, másokat és a környezetet okoljuk a balesetek miatt, miközben stresszhelyzetben még a legnyugodtabb vezető is meggondolatlan lesz - derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív kutatásából. A közlekedési szakértő szerint ráadásul sok esetben még olyan szabályokat is megszegünk, amelyek létezéséről nem is tudunk. A közlekedéspszichológus hozzátette, nem segít a mindennapi közlekedésben megélt viselkedésünknek az a versengő világ, amely körbevesz bennünket.

A magyar autósok majdnem 60 százaléka (58,9 százalék) naponta lát balesetet a közutakon, a balesetek legfőbb okának a szabályok be nem tartását (48 százalék), a figyelmetlenséget (38,1 százalék) és az erőszakos viselkedést (7,6 százalék) látják a magyarok - derült ki a Magyar Suzuki és az Ipsos közös reprezentatív felméréséből .

„A figyelmetlenség általános jelenség a közúton, vezetés közben nem az adott szituációra koncentrálunk, ezek a helyzetek pedig hamar vészhelyzetet okozhatnak. Egy sms elolvasása például átlagban 4,6 másodpercig tart, ez idő alatt a gépjárművünk 50 kilométeres sebességgel nagyságrendileg 63 métert tesz meg. Ha 30 kilométeres sebességgel haladunk, ez a távolság 41,5 méter, amely megközelítőleg nyolc autónyi távolság, amit vakon teszünk meg. Ez idő alatt ugyanúgy veszélyeztetjük magunkat, mint a közvetlen környezetünket” – osztja meg tapasztalatait Csörgő László, a Driving Camp vezetéstechnikai központ vezető trénere. Szerinte a vezetési tapasztalat is rossz felé vihet bennünket az utakon, hajlamosak vagyunk ugyanis egy vészhelyzetben a rutinra hagyatkozni.
„A közlekedésben a rutin a biztonság legnagyobb ellensége. A megszokásból végzett mozdulatsorok helyett a tudatos vezetés lenne a kulcs a biztonsághoz. Mindezt egy vezetéstechnikai tréning elvégzésével szerezhetjük meg, és így hatással lehetünk a közvetlen környezetünkre is nyugodt és megfontolt viselkedésünkkel.”

Csak 75 százalék szegte már meg a KRESZ-t?
A magyarok 75 százaléka szegte már meg a KRESZ-t, a válaszokból kiderül, hogy több férfi (83,2 százalék), mint nő (66,5 százalék). Legtöbbször ugyanakkor nem tudatosan vagy szándékosan hágják át a szabályokat, hanem figyelmetlenségből (66,2 százalék), mert olyan közlekedési helyzetek adódnak, amiket nem tudnak másképp megoldani (58,6 százalék), esetleg nem mindig érzi őket egyértelműnek, vagy életszerűnek (24,6 százalék). Van, aki azonban úgy gondolja (12,4 százalék), hogy bizonyos előírások csak azért vannak, hogy bírságokat szabhassanak ki a közlekedőkre, nincs biztonsághoz kötődő céljuk, ezért nem tartják be őket.

Rusznák András igazságügyi közlekedési szakértő meggyőződése szerint azonban „a szabályszegők száma akár 100 százalék is lehet, hiszen sok esetben olyan szabályokat is áthágunk, amelyek kapcsán nem jut eszünkbe, hogy az adott szituációban alkalmazni kellene.


Emellett gyakran ítéletet hozunk egy szabály felett, megkérdőjelezzük annak szükségességét. Pedig a rendőrség, vagy adott esetben a bíróság nem aszerint mérlegel, hogy a szabály mennyire életszerű, vagy indokolt. Higgyük el, a közlekedési szabályrendszer a legtöbb esetben jól átgondolt és megfelelő környezetet teremt a biztonságos közlekedéshez” – veti fel a szakértő.

Szemellenzőn keresztül érzékeljük a saját és a többi közlekedő viselkedését
Bár magunkat inkább figyelmesnek (72,4 százalék), nyugodtnak látjuk (55 százalék), a közlekedés többi résztvevőjét agresszívnek (61,7 százalék), felelőtlennek (61,5 százalék) érzékeljük. 19,1 százalékunk kiszolgáltatottnak érzi magát az utakon. 12,6 százalékunk stresszel, hogy időben és biztonságban a céljához érjen, ezzel szemben a közlekedők 46,1 százalékát tartjuk feszültnek. A megkérdezettek közül sokan adták azt a választ (6,5 százalék), hogy vezetéskor kifejezetten szükséges agresszivitás és határozottság a többi sofőrrel szemben, és voltak, akik elismerik, hogy megváltozik a személyiségük, más emberré válnak a volán mögött (5,5 százalék).

A kutatás tanulsága szerint a feszült közlekedési szituációban felhalmozódó stressz még a nyugodtabb vezetők viselkedését is kikezdheti: frusztráltak, figyelmetlenek vagyunk az agresszív sofőrök, vagy közlekedési stresszhelyzet miatt, de gyakran érzünk félelmet is mások meggondolatlan viselkedéséből adódóan. Ezek hatására pedig szitkozódunk, dudálunk, reflektort használunk vagy figyelmen kívül hagyjuk a követési távolságot. A megkérdezettek 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kipattant az autójából szócsatára egy másik sofőrrel.

„Vizsgálattal is kimutatták, hogy a közúti járművezetők több, mint 65 százaléka az átlagnál jobb autóvezetőnek tartja magát. Ez azonban gondolkodási torzítás: ha más hibázik, azért hajlamosak vagyunk az illetőt okolni, a saját tévedésünkért viszont a környezeti tényezőket tartjuk nagyobb eséllyel felelősnek. Az én védelme, a másoktól való pozitív megkülönböztetés gyakran ösztönös folyamat, és egy modern, versengő világkép erre sajnos rá is erősíthet” – értékelte a közlekedők viselkedési mechanizmusát Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus.

Mi lehet a megoldás?
A biztonságosabb közlekedés elérése érdekében a válaszadók 65 százaléka már gyerekkortól kötelezővé tenné a KRESZ-oktatást, 47,2 százalékuk szigorúbb büntetéseket szabna a szabályszegőkre, 44,4 százalék viszont úgy gondolja, szükséges lenne az aktuális KRESZ-szabályok felülvizsgálata.

„Autógyártóként a biztonság elsődleges fontosságú számunkra, de a minőségi, biztonságos autók építésén túlmenően a felelősség már a vezetőké. Alapvetően egy társadalmi viselkedési séma megváltoztatására lenne szükség ahhoz, hogy a közlekedés minden résztvevője

biztonságban legyen az utakon. Ezért is indítottuk útjára az Együtt az utakon közlekedésbiztonsági programot, amelyben minden évben más közlekedési problémával foglalkozunk fókuszáltan. Idén arra szeretnénk felhívni a figyelmet, mennyivel másképpen viselkedünk a volán mögött, mint azt magunkról gondoljuk. Szakértőkkel közösen keresünk megoldásokat arra, hogyan változtassuk meg ezeket a berögzült, rossz viselkedési sémákat. Ősszel jelentkezünk javaslatainkkal is” – árulta el Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

https://www.suzuki.hu/files/slide/image/18711/2022_09_Suzuki_egyutt_az_utakon_CSR_final01_HU_72dpi.png

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

Bővebben »

2022. szeptember 22. 18:53

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub