Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 16 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Mi is van a váltóházon belül



Mindenki volt már úgy, hogy gyerekkorában szétszedte a játékait és megnézte, hogy mi is van benne, mitől működik. Én is ilyen voltam, de nem sikerült a mai napig sem kinőnöm, ebből kiindulva gondoltam megosztom veletek ezt az élmény, nehogy nekiálljatok kíváncsiságból szétkapni a paripa váltóját.
 
A versenyautó fokozott igénybevétele és speciális alkatrészei megkövetelik a gondosabb karbantartást. Ezért időről időre szét kell szedni a fődarabokat ( akár indokolatlanul is ) és meg kell győződni, hogy nincs e meghibásodást előidézhető alkatrész, kopás, repedés, stb.

Most, hogy holtszezon van sokkal több idő jut az effajta tevékenységek elvégzésére. A másik cél az volt hogy váltóáttételt cseréljünk az Ignisen, hiszen 2005 s idénytől a Suzuki Ignis Kupa kiírás megengedi ezt. A váltóáttétel az 1,5 Ignis Sporttól kapta az autónk. Ezáltal javul a gyorsulás, sokkal dinamikusabb és robbanékonyabb lesz tőle az autó.

Így ez után a beavatkozás után csak a váltóház és az 1, 2, fokozat árulkodik, arról hogy ez valaha egy Magyar Ignis váltója volt. A másik nagy különbség az utcai váltóhoz képest a differenciálmű. A versenyautóban egy speciális difi van (sper difi), amely azt hivatott szolgálni, hogy megakadályozza, vagy csökkentse a kerekek egymáshoz képest való kiforgását. Ettől sokkal jobb a gyorsulási hatásfok és stabilabb lesz az autó a kanyarokban is. Egyedüli hátránya, hogy nagyon igénybe veszi az autó féltengelyeit és gyakran el is tudja törni azokat.

A Suzuki nem arról híres, hogy nehéz lenne a szerelhetősége, és ezt az Ignis váltója is bizonyítja. Viszonylag hamar le lehet venni a váltót és neki is ugorhatunk a szétszedéshez. Először az 5-ik áttétel házát kell eltávolítanunk és aztán kiszerelni a fokozatot, melyet egy anya zégergyűrű és egy 6 s csavar tart a helyén.

Utána jöhet a kapcsoló kulissza, mely igazából egy egységként jön ki, majd eltávolítjuk a csapágyat leszorító lapot, vigyázva az alatta lévő hézagoló gyűrűre és a tolató lámpa kapcsolót. Ezután már csak a hátramenet tengely biztosító csavarját kell kivenni és kitekerni a váltóházat összehúzó temérdek csavart és elénk tárul a váltó belseje. Ha ki szeretnénk venni a tengelyeket is akkor érdemes kivenni a kapcsolóvillák biztosító rugóit és a mögötte lévő golyókat, mert ha elfelejted és beesik a villa hornyába akkor még össze tudod rakni de nem fogsz tudni váltani vele és ha ez a helyén derül ki kellemetlenül érint majd J, ugyanis lehet szétszedni megint. A hátramenet egy külön kis tengelyen van, amit szintén ki kell venni, ha el akarjuk távolítani a bordás vagy a nyeles tengelyt.

Ha kivettük a tengelyeket hozzáférünk a difihez is, mely házán a Suzuki modellektől eltérően két kúpgörgős csapágy van. A képen látható difi nem az utcai váltó difije hanem a versenyautóé. Az utcai difi házán nagyobb rés van és látszanak benne a nap és a bolygókerekek.


Ha elég ügyesek vagyunk akkor visszafele haladva össze is tudjuk rakni a váltót, remélve hogy nem videó lesz belőle J. De ha egy mód van rá bízzátok a szakszervizekre.



Szekeres Zoltán - Ignis Klub

2005. február 24. 14:34 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub